Dupa ce m-am chinuit cateva saptamani cu bicicleta lui fiu-meu (este cea din poza), am luat decizia sa-mi cumpar o cursiera la mana a doua.
In urma cu 4 zile am cumparat-o (nu pun poze cu cursiera, dar aduce cu cea din poza de aici). Intre timp am invatat sa reglez schimbatorul de pinioane, schimbatorul de foi, franele, pipa, sa curat si sa ung lantul si sa schimb un baieu. Aaaa, si am facut si vreo 25 de km cu ea.
Problema e ca n-a fost drum sa n-o aduc acasa cu un mic defect.
Este motivul pentru care am scris acest post. In cazul in care doriti sa va cumparati o cursiera, sfatul meu este sa va duceti cu cineva care are sau a avut o cursiera. Fara sa stiti mare lucru despre cursiere, trebuie sa aveti un mare noroc sa nimeriti una buna si care sa vi se potriveasca.
Eu va dau doar doua exemple:
1. Trebuie sa stiti de la bun inceput ce marime trebuie sa aiba cursiera. Eu habar nu aveam de chestia asta, dar s-a nimerit ca marimea sa fie cea potrivita. Este ca si cum te-ai duce sa-ti cumperi pantofi si te-ai uita doar la material si culoare, iar acasa ai baga piciorul in ei ca sa vezi daca nu cumva te strang. Fix asa este si cu o cursiera. Inainte sa cumparati una, intrati pe un site de genul asta si aflati marimea potrivita.
2. Baieuri vs. cauciucuri. Am aflat ca bicicleta mea are baieuri dupa ce am cumparat-o si am intrat intr-un magazin de biciclete ca sa cumpar un capacel pentru ventil. Mi-am dat seama ca e groasa cand l-am auzit pe vanzator: aoleu, asta e baieu.
Baieurile au unele avantaje (sunt mai usoare, mai performante, cateodata mai durabile si pot fi umflate la o presiune mai mare), insa sunt mult mai scumpe decat cauciucurile. Cel mai ieftin baieu este la Decathlon cu 80 de lei, dar mai trebuie sa dai bani si pe o solutie de lipit. Un alt dezavantaj la baieuri este ca, odata lipit, e mai greu de dat jos de pe janta. Ganditi-va ca se poate rupe o spita de la filet si trebuie sa dati jos baieul. Asta inseamna ca, dupa ce reusiti sa-l dezlipiti, o sa curatati lipiciul ramas pe janta minim o ora.
Problema e ca pe jantele pentru baieuri nu puteti pune cauciucuri. Deci ar trebui sa stiti de la bun inceput daca doriti o cursiera cu baieuri sau cauciucuri. Ca sa treceti mai tarziu pe cauciucuri o sa va coste mai mult. Daca totusi va hotarati sa cumparati o cusiera cu baieuri, uitati-va la ele sa arate bine si sa fie umflate la peste 6-7 atmosfere. Al meu pe spate era umflat putin, iar daca incercai sa-l umfli mai mult, scapa aer pe langa ventil. Si pentru ca n-am verificat asta cand am cumparat-o, am mai bagat 100 de lei in bicicleta.
Sunt doar doua exemple, insa ganditi-va ca trebuie sa verificati si cadrul (de exemplu daca este de carbon trebuie sa nu aiba fisuri), schimbatoarele, franele, jocurile, daca rotile sunt pe bile sau pe rulmenti etc.
Altfel o sa patiti ca mine si, in 4 zile, o sa ajungeti mecanic de cursiere.