Cu noul 301, cei de la Peugeot s-au decis sa faca pasul spre o nisa noua pentru ei. Peugeot 301 se adreseaza clientilor care-si doresc o masina cu portbagaj, mai spatioasa decat 208 si mai ieftina decat 308.
Pentru promovarea noului model, Peugeot organizeaza un traseu de peste 10.000 de kilometri prin 17 tari.
Peste 10% din traseu este prin Romania, iar pe 230 de kilometri din acesta am avut placerea sa testez noul Peugeot 301.
Cea mai ieftina versiune a acestui model vine echipat cu airbag-uri frontale si laterale, ESP si inchidere centralizata.
Eu am testat versiunea Allure cu motor de 1.6 VTi, 115 CP, EURO 5 si cutie manuala in 5 trepte. Acest model are un pret promotional de 12.800 de Euro.
Toate preturile si versiunile de echipare le puteti gasi aici.
Fata de versiunea mai ieftina, versiunea Allure vine in plus cu aer conditionat electronic, volan imbracat in piele, cotiera, bluetooth + USB, proiectoare ceata, bancheta spate rabatabila, oglinzi retrovizoare reglabile electric, radio CD cu MP3, jante aliaj pe 15″ si comenzi audio pe coloana de directie.
Aspect exterior:
Prin forma farurilor si grila impozanta a radiatorului, Peugeot 301 aduce destul de mult cu fratele mai mare 508. Tot la partea din fata am remarcat si forma placuta a capotei.
(click pe poze pentru marire)
In partile laterale, caroseria iese in evidenta prin cele doua dungi si aripile tesite ca la toate modelele Peugeot.
Aspect interior:
Nu stiu daca tapiteria gri este potrivita pentru clasa din care face parte masina, dar stiu ca da al naibii de bine si, impreuna cu celelalte elemente din interior, fac din Peugeot 301 una dintre cele mai frumoase masini din clasa sa.
La interior nu lipsesc elementele din plastic dur, insa nici pielea de pe volan.
Am fost placut impresionat de pozitia comoda de condus oferita de scaunele cu sprijin lateral, pozitionarea volanului, spatiul mare pentru picioare si accesul facil la comenzile de pe consola centrala.
Am remarcat si spatiul oferit pentru pasagerii din spate si capacitatea portbagajului, care este mai mult decat rezonabila.
La drum:
Asa cum am scris mai sus, masina testata a avut un motor de 1,6 litri si 115 CP.
Comparata cu masina mea, care are un motor de 1,6 litri si 109 CP, cei 6 CP in plus pe ca ii are Peugeot 301 s-au cunosc mai mult decat ma asteptam. Acest lucru s-a vazut cel mai bine pe portiunile cu drum in panta dintre Craiova si Pitesti. Cu 4 persoane la bord si portbagajul plin, masina s-a comportat foarte bine.
Tinuta de drum este una decenta, iar directia este destul de precisa. Franarea mi s-a parut putin cam brutala, insa dupa cativa kilometri m-am obisnuit.
Cutia de viteze in cinci trepte se face remarcata mai mult prin usurinta cu care intra in viteze, decat prin numarul treptelor.
Plusuri:
– spatiul interior mare
– portbagajul de peste 500 de litri
– scaunele si bancheta din spate confortabile. Parca erau mai confortabile decat la Peugeot 308
– tinuta de drum
– aspectul plansei de bord
Minusuri:
– cutia de viteze are doar 5 trepte
– comenzile pentru geamuri sunt dispuse pe consola centrala
– calitatea materialelor de la interior putea fi mai buna
Ca o paranteza, la intoarcere am testat si Peugeot 308. Ocazie cu care mi-am dat inca o data seama cat de bune sunt motoarele diesel produse de PSA.