Astazi am fost si eu la targul expozitional Autoshow Oltenia, in parcare la PIC.
Nu este mare lucru in comparatie cu SIAB, 2-3 firme de accesorii, 2-3 de camioane si vreo 12 de autorurisme, Ford, Mercedes, Chrysler, BMW, Honda, Renault, Citroen, Hyundai, Chevrolet, Opel, Subaru, Hover si poate am mai scapat una maxim doua.
Sa fie mai simplu am sa pun cate o poza si o voi comenta.
BMW X6 este o masina care mi-a placut, nu cred ca este mare lucru de ea in Off Road insa arata bine, este impunatoare cu un interior dragut, pretul este pe masura, cam 75000 euro fara TVA.
Firma Hover este o strutocamila chino-japoneza, ce este japonez pe masinile Hover, adica motorul (numai pe benzina si o generatie nu chiar noua) si sasiul erau marca Mitsubishi, avea o calitate acceptabila, ce era chinezesc, adica caroseria si interiorul era la limita penibilului, cel mai casant plastic pe care l-am vazut la interior si taiat de zici ca s-a folosit traforajul, erau distante la imbinari de cativa milimetri, la oglinda din faruri unde era decupat pentru beculetul de pozitie deja stratul lucios era incretit, exact ca la jucariile chinezesti.
Insa…cine vrea o masina de teren la fel de mare ca BMW X5 cu motor si sasiu Mitsubishi la pret de doua Logan-uri, cam 22000 euro, Hover este marca unde trebuie sa caute.
Daca vreti un Mercedes adevarat, calitate, design, materiale bune, duceti-va la masinile de peste 45000 Euro.
A Classe si B Classe nu au nici o treaba cu standardul Mercedes, sunt pline de acelasi plastic pe care il gasim la Ford Focus insa la un pret mai mare.
Jos palaria pentru cele doua masini, CL 500 si CLS 320.
Daca vezi masinile Mercedes si Chrysler unele langa altele la targurile auto, stai si te intrebi cum a fost posibila alianta dintre cele doua firme.
Interioare de mai prost gust si mai proasta calitate ca la masinile Chrysler nu prea am vazut, decat la Hover, dar si astea ii depasesc in 2-3 ani. Niciodata Chrysler nu va vinde astfel de masini in Europa, nici nu inteleg ce tot insista sa se prezinte la targuri.
Despre Subaru Impreza WRX STi nu sunt prea multe de spus, arata exceptional, motor turbo boxer, 300+CP, piele Alcantara.
La o privire mai atenta dupa ce am observat priza de aer de pe capota atat de mare, m-am uitat in interiorul ei. Nu era nici macar o aparatoare, o sita sau altceva, era direct radiatorul si chiar masina expusa care nu cred sa fi avut multi km, avea aproape toate aripioarele de la fagurii radiatorului indoite, ma intreb cum va arata peste cativa ani. Problema nu este grava, oricine isi poate pune el o sita sau altceva acolo.
Cel mai mult am stat la standul Toyota, mai ales pentru a vedea Prius.
Chiar eram curios sa vad pentru prima data in realitate o masina hibrida, masina cu care Toyota a pacalit milioane de clienti.
Sunt constient de beneficiile energiei alternative precum Hidrogen si Biodiesel, insa nu pot remarca miscarea celor de la Toyota de a stoarce niste bani din criza petrolului si incalzirea globala fara sa ofere in schimb decat iluzii.
Toyota Prius costa 25.000 euro si ca dimensiuni, confort si comportament rutier este la nivelul unui Ford Focus, daca nu chiar sub. Ford Focus la aceleasi dotari ca Prius costa 15.000 Euro, adica cu 10.000 de euro.
Sa zicem ca o Toyota Prius are consumul la jumatatea unui Ford Focus, eu sunt sigur ca nu este asa, insa sa zicem.
Punem la Ford Focus un consum mediu de 10l la 100 Km, realist pentru Romania daca 60-70% din kilometri sunt facuti in oras.
Un consum la jumatate inseamna ca Toyota Prius consuma 5l la 100 Km, deci la fiecare 100 km noi ramanem cu un castig de 5l in cazul japonezei.
Diferenta de pret este de 10.000 de euro, adica aproximativ 9250 de litri de combustibil.
Daca cu Toyota Prius castigam 5l la 100km, pentru a reface diferenta de 9250 ne trebuie vreo 185.000 Km, daca facem o medie de 20.000 km pe an (este exagerat daca nu se face taxi) si mai punem faptul ca cel cu Ford Focus va tine cei 10.000 euro la banca, atunci rezulta ca…trebuie sa mergi 10 ani cu Toyota Prius sa incepi sa castigi.
Deci, este nevoie de 10 ani pentru ca cel cu Prius sa castige primul cent.
Mai sunt buni de ceva acumulatorii de pe Toyota Prius dupa 185.000 de Km? Nu.
Mai foloseste cineva din 2008 o masina timp de 10 ani? Nu.
Toyota Prius este numai marketing, multi se lasa pacaliti cand vad ca o vedeta de la hollywood si-a luat Prius, insa nu si-a luat ea, a primit-o cadou, vedeta tot cu jeep-urile face majoritatea kilometrilor, Toyota castiga la imagine, vedeta castiga la imagine, totul ii costa 15.000 euro.
Tactica celor de la Toyota a fost sa ofere vedetelor (Mihaela Radulescu 🙂 ) cateva mii de masini Prius, sa cumpere articole in cele mai citite reviste auto + efectul cu incalzirea globala si criza carburantilor si asa au reusit sa pacaleasca peste 1 milion de clienti.
Din Romania se pare ca au reusit sa pacaleasca decat vreo 17 , noi suntem cu jeep-urile 🙂