Fara s-o dau in paranoia, mi se pare al dracului de dubios ca, in timp ce la televizoare sau telefoane se vede un progres in fiecare an, bateriile auto arata la fel si au aceleasi caracteristici ca cele de acum 40 de ani. O baterie care era pe Dacia 1300 arata aproximativ la fle si are aceleasi caracteristici ca una care este pusa acum pe Duster.
Mi se pare dubios ca de atatia ani omenirea nu stie sa faca baterii decat din materii prime gasite doar in 2-3 tari de pe glob. Pur si simplu facem ce facem si tot la monopol ne intoarcem.
Despre bateria care nu se va descarca niciodata citeam in revista Tehnium in urma cu peste 30 de ani. N-a mai aparut nici acum. Nici macar una care sa se descarce mai greu. O baterie alcalina Duracell tine astazi cat tineau si cele din urma cu 10 ani.
Mi se pare dubios ca o masina pe benzina este la jumatate de pret ca una electrica, desi aia pe benzina are mii de piese in plus fata de versiunea electrica, dar, nah, bateriile celei electrice costa cat o masina pe benzina.
La fel de dubios mi se pare ca omenirea a reusit sa bage 40 de milioane de diode intr-un senzor foto cat unghia, dar nu e in stare sa faca o baterie de masina care sa se incarce in 5 minute.
40 de milioane de diode functionale puse una langa alta pe o suprafata de 48mm² ! Daca te apuci sa numeri acum pana la 40 de milioane, iti ia un an sa termini.
De 60 de ani exista sateliti in jurul Pamantului care isi produc solar energia necesara, masini electrice se fabrica din 1895, CFR-ul avea in urma cu 40-50 de ani electrocare, in 1951 bulgarii fabricau la Balkancar Record masini pe baterii, iar competitii cu masini care se incarca solar se organizeaza de aproape 40 de ani.
Ei bine, asta e cam tot progresul in toti acesti ani: o masina pe baterii cu autonomie de 600 km.
Noroc cu Elon Musk, ca daca eliminam ce s-a realizat in ultimii 4-5 ani, dispare aproape tot progresul.